.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس کل دادگستری ؛
تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های زندانی دار
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: محاکم بدوی و مراجع تجدید نظر باید پرونده‌های زندانی دار را با دقت و خارج از نوبت رسیدگی کنند.

به گزارش شمال نیوز، حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران درسومین نشست ساماندهی زندانیان وکاهش جمعیت کیفری استان، گفت: محاکم بدوی و مراجع تجدید نظر باید پرونده‌های زندانی دار را با دقت و خارج از نوبت رسیدگی و با تدابیر قانونی لازم، درجهت‌کاهش آمار زندانیان اقدام کنند.

او با اشاره به آئین نامه جدید کاهش جمعیت کیفری و لزوم اجرای دقیق ودرست آن، افزود: اگرآئین نامه‌ها بادقت و با برنامه ریزی صحیح توسط همکاران قضایی در تمامی حوزه‌ها به خوبی اجرایی شوند بسیاری ازمشکلات در این خصوص حل خواهد شد.

حجت الاسلام اکبری گفت: رسیدگی به پرونده‌ها با توجه به نوع آن‌ها متفاوت است، اما باید تلاش کنیم پرونده‌های زندانی دار درکمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان افزود: با برنامه ریزی‌های انجام گرفته از جمله انجام تحقیقات مقدماتی قبل از احضار و جلب متهمان، برنامه ریزی برای تعیین تکلیف پرونده‌های مسن سنوات قبل و در اولویت قرار دادن پرونده‌های زندانی دار زمینه کاهش اطاله دادرسی را فراهم کرده ایم وامیدواریم با همکاری همکاران به این هدف مهم برسیم.

حجت الاسلام اکبری با تاکید برلزوم رسیدگی خارج از نوبت پرونده‌های زندانی دار و مراعات دقیق بخشنامه‌ها و قوانین در این مورد، گفت: با بهره گیری از فن آوری رایانه‌ای همچنین باید زمینه ملاقات خانواده‌های زندانیان به صورت آنلاین با زندان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری مازندران ساماندهی مرخصی زندانیان رامورد توجه قرارداد و افزود: دادستان محترم مرکز استان بروضعیت زندانیانی که مطابق آیین‌نامه زندان‌ها به مرخصی رفته و خود را در موعد مقرر بدون عذر موجه معرفی نکرده اند، نظارت ویژه داشته باشند.

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.148 seconds.